Aanvullende VoIP modules

VoIP modules bij telefonie van Ermeco

Een standaard oplossing van Ermeco bestaat uit een telefoonnummer met één of meer VoIP-accounts. Daarbij krijg je een aantal gratis functionaliteiten, die hieronder beschreven staan. Naast de gratis functionaliteiten, bieden we je een flink aantal modules om jouw organisatie nog beter bereikbaar te maken.

Standaard inbegrepen diensten

Als klant van Ermeco kun je standaard gebruik maken van vele handige gratis diensten, zoals het instellen van belgroepen en doorschakelen naar een ander vast of mobiel telefoonnummer.

Flexibel Schakelen

Flexibel Schakelen

Met Flexibel Schakelen kun je de eindbestemming van je telefoonnummer gemakkelijk aanpassen naar je eigen mobiele telefoon of een andere vaste telefoon. De doorschakeling is binnen enkele seconden geregeld via je eigen beveiligde beheeromgeving, die bovendien bijzonder geschikt is voor mobiele toestellen en tablets (Windows Phone, Android of iOS). Je bereikbaarheid is nog gemakkelijker aan te passen via de Firefox plugin of de Chrome Extensie.

Belgroepen, fallback en gespreksvalidatie

Belgroepen, fallback en gespreksvalidatie

Wil je dat er meerdere telefoons overgaan als er een gesprek binnenkomt? Of wil je dat eerst nummer A en dan nummer B wordt gebeld? Bij Ermeco stel je dit heel gemakkelijk zelf in met belgroepen en routeringen.

Is je VoIP-toestel of centrale niet te bereiken, dan schakelt het systeem automatisch door naar een fallback-nummer. Dit kunnen één of meerdere vaste of mobiele telefoonnummers zijn. Eventueel kun je zelfs gebruik maken van gespreksvalidatie. Met deze functionaliteit kan je door middel van een toets kiezen of je een binnenkomende oproep wilt beantwoorden of weigeren. Wil je de oproep niet beantwoorden, dan wordt deze doorgeschakeld naar iemand anders in de belgroep. Zo krijgt de beller altijd een persoon aan de lijn en niet je voicemail.

Van de module belgroepen en de fallback-mogelijkheden kun je gratis gebruik maken en alles is eenvoudig via een speciale website te regelen.

Voicemail naar e-mail

Voicemail naar e-mail

Je voicemail als e-mail ontvangen? Geen enkel probleem. Als klant van Voys krijg je de voicemailberichten als WAV-bestand doorgestuurd naar een door jou gekozen e-mailadres. Zo zijn al je voicemails gemakkelijk en bovendien gratis terug te luisteren via je PC.

Filters

Filters

Met filters kun je bepaalde nummers, regio´s of bijvoorbeeld landen blokkeren of juist doorlaten.

Blokkade voor bellen vanaf mobiel of telefooncel naar servicenummer

Blokkade voor bellen vanaf mobiel of telefooncel naar servicenummer

Bellen naar je servicenummer (meestal 0800-nummer) kan worden geblokkeerd voor personen die bellen met een mobiel toestel of vanuit een telefooncel.

Aanvullende modules

Naast de standaard extra’s kun je jouw telefoniediensten voor een aantrekkelijke prijs verder uitbreiden met modules zoals een wachtrijfunctionaliteit of een keuzemenu. Lees meer over de mogelijkheden van het Ermeco platform.

Openingstijden

Openingstijden

De module ‘Openingstijden’ stelt je in staat om jouw persoonlijke belplan zo in te richten dat ons platform weet wanneer je bedrijf open of gesloten is. Is je bedrijf gesloten, dan doorloopt de beller een ander belplan dan binnen openingstijden.

Met de combinatie van de modules openingstijden, meldingen en de gratis module voicemail naar e-mail ben je zowel binnen als buiten openingstijden gegarandeerd van een optimale bereikbaarheid voor je klant.

Natuurlijk kun je ook gebruik maken van de belgroepen met gespreksvalidatie. Binnen openingstijden ben je bijvoorbeeld bereikbaar op kantoor en daarbuiten op één of meerdere mobiele toestellen.

Meldingen
Meldingen

De module Meldingen gebruik je om je beller welkom te heten of om (standaard) informatie te geven, zoals: “Welkom bij bedrijf X”, “U wordt doorverbonden met de regio Limburg” of “Voor spoed kunt u bellen met nummer 080-1234567”.

De beller krijgt een ingesproken tekst te horen, voordat het gesprek doorverbonden wordt naar de volgende stap in het belplan of naar de eindbestemming. Een melding kun je gemakkelijk toevoegen, op iedere gewenste plek in het belplan.

Keuzemenu (IVR)

Keuzemenu (IVR)

Een keuzemenu wordt voornamelijk gebruikt binnen grotere organisaties. Ermeco heeft een eenvoudig te bedienen module waarmee je snel en simpel online je eigen keuzemenu kunt inrichten.

Telefonisch vergaderen (conference)

Telefonisch vergaderen (conference)

Eenvoudig telefonisch vergaderen met je collega’s of externen? Gebruik de module Telefonische Vergaderen. Een corporate functie voor een MKB prijs.

Wachtrij (Queue)

Wachtrij (Queue)

Het kan natuurlijk gebeuren dat het zo druk is binnen je bedrijf, dat je klanten niet direct te woord kan staan. Een ingesprekstoon is voor een beller niet prettig, maar kort in de wacht staan vindt men vaak niet zo bezwaarlijk. Daarom biedt Voys een wachtrij oftewel queue-module. Deze module is zowel in combinatie met VoIP als met vaste en mobiele eindbestemmingen te gebruiken.

Gespreksopname

Gespreksopname

Gespreksopname is een functionaliteit waarmee je telefoongesprekken kunt opnemen. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn voor trainingsdoeleinden, kwaliteitscontrole en analyse van bijvoorbeeld telefonische escalaties. Let op: de functionaliteit gespreksopname mag alleen worden gebruikt als klanten daarvan op de hoogte worden gebracht. Lees voor gebruik de juridische voorwaarden.

Als klant van Ermeco kun je gespreksopname instellen voor zowel ingaande als uitgaande gesprekken. Verder kun je de functionaliteit voor bepaalde VoIP-accounts standaard instellen. De gesprekken zijn vervolgens eenvoudig terug te luisteren en te downloaden via je online beheeromgeving. Standaard worden de gesprekken een maand bewaard, maar je kunt dit zelf eenvoudig aanpassen tot maximaal drie jaar na opname.

Kosten module Gespreksopname

Wil je gebruik maken van de Gespreksopname functionaliteit? Dan betaal je hiervoor €5,- per 1000 minuten per maand. Je betaalt overigens alleen voor wat je gebruikt. Dat houdt in dat je ook bij gespreksopname afrekent per seconde. Neem je in een maand bijvoorbeeld 500 minuten op, dan betaal je daarvoor €2,50.

Let wel: op het moment dat je ervoor kiest om je opnames te bewaren, dan geldt dit iedere maand opnieuw als opgenomen minuten. Je betaalt in dat geval iedere maand voor de opgeslagen minuten.

Netnummerroutering & Postcoderoutering

Netnummerroutering & Postcoderoutering

Een netnummerroutering is het routeren van gesprekken aan de hand van het netnummer van de bellende klant. Op die manier krijgt iemand uit Amsterdam ook een medewerker van de vestiging in Amsterdam aan de lijn. Heeft de klant geen netnummer, dan kan hij of zij een postcode ingeven, waarna er alsnog wordt doorgeschakeld naar de juiste regio en de juiste vestiging.

De postcodegroepen en bijbehorende IVR meldingen kun je zelf eenvoudig aanpassen via een gebruiksvriendelijke webinterface.

Webhooks

Webhooks

De module Webhooks wordt voornamelijk gebruikt voor drie doeleinden: CRM-integratie, schakelen op basis van een externe database en het doormeten van online marketing campagnes (Google Analytics).

CRM-integratie

Met Webhooks kan je je telefonie koppelen aan je CRM-systeem. Op het moment dat er een gesprek binnenkomt geeft ons systeem een puls af aan jouw CRM-systeem. Deze puls ‘kijkt’ dan in jouw CRM-systeem of het bellende nummer daar bekend is en welke naam eraan gekoppeld is. Staat het bellende nummer in jouw CRM-pakket, dan verschijnt de naam van de beller op het display van je telefoon. Een CRM-integratie is een mooie functionaliteit, hoewel enige ICT kennis een vereiste is. Je dient hiervoor zelf wel wat software te schrijven, zodat jouw CRM-systeem begrijpt hoe het met de door ons platform verstuurde puls moet omgaan.

Optioneel kun je ook een “klantkaart” tonen aan het CRM op basis van het binnenkomende gesprek, maar dat is intelligentie die in het CRM-pakket aanwezig moet zijn.

Schakelen op basis van externe database

Ermeco kan binnenkomende gesprekken doorschakelen naar een door een extern systeem teruggegeven telefoonnummer. Dit kan op basis van:

  • Het nummer van de beller
  • Het gebelde nummer
  • Een ingegeven pincode

Doormeten van telefoongesprekken in Google Analytics

Bij het doormeten van telefoongesprekken heb je een blok nummers nodig. Aan iedere campagne wijs je een apart nummer toe. Met een blok van 10 nummers kun je 10 campagnes tegelijkertijd doormeten.

Op het moment dat een klant belt naar een nummer uit het blok roepen wij een url aan met daarin het gebelde nummer (de campagne) en het nummer van de beller (indien beschikbaar). Onze puls verwerkt geen javascript en soortgelijke, dus nadat de url is geopend zal men zelf een stukje code moeten aanroepen dat zorgt voor de werkelijke meting van de conversie.

Meeluisteren

Meeluisteren

Meeluisteren met een collega om hem of haar te ondersteunen in het gesprek of voor trainingsdoeleinden? Gebruik de module meeluisteren.

Binnen een dag actief!

100% bereikbaar

Word je klant bij Ermeco, dan kunnen jouw telefoon diensten binnen één dag actief zijn! Ook kun je zelf diensten aanmaken in je eigen online beheeromgeving.