De concurrentie onder de makelaars in het zuiden van Nederland is enorm. Honderden makelaars richten zich op dezelfde dynamische markt in Limburg en Noord-Brabant. Maar lang niet alle makelaarsbureaus zijn zelf zo dynamisch. Wanneer je als makelaar stil blijft staan bij de technieken en strategieën die je altijd al gebruikt hebt, wordt jouw marktaandeel alleen maar kleiner.

Het is tijd om te kijken naar dé manier om meer te doen voor jouw klanten en jouw makelaardij. De oplossing is simpel: Digital Signage. Meer content met minder ruimte én meer tevreden klanten met minder kosten.

Wat is Digital Signage en waarom heb jij het nodig?

Digital Signage is feitelijk niets meer dan het gebruik van schermen om inhoud weer te geven. Dit systeem is niet nieuw: het wordt door veel makelaars (en andere bedrijven) gebruikt die geen klanten en omzet mis willen lopen. Zij willen álle mensen in hun doelgroep naar binnen halen. In de meeste gevallen wordt er gebruik gemaakt van een lcd-scherm waarmee direct de aandacht van mogelijke klanten getrokken wordt. Maar daar houdt het niet mee op. Digital Signage kan ingezet worden om:
  • altijd de meest recente objecten te tonen zonder dat deze eerst geprint moeten worden;
  • interactie met de klant mogelijk te maken (stellen van vragen, feedback verzenden);
  • rondleidingen te geven (eventueel in 360 graden);

Sterker nog: met Digital Signage hoef je niet eens op de plek zelf te zijn om de inhoud aan te passen. Komt er een nieuw object op de markt of is één van de vastgoedobjecten verkocht? Je hoeft het alleen nog in te voeren in jouw eigen systeem. De synchronisatie verloopt volledig automatisch zodat je Digital Signage systeem altijd up-to-date is.

Digital Signage als etalage

Potentiële kopers willen weten wat er op dít moment te koop is. Niet wat er te koop was op het moment dat de etalage voor het laatst aangepast werd. Maar potentiële kopers willen ook meer informatie over de objecten na sluitingstijd van het kantoor of tijdens het winkelen in de weekenden. Trekt jouw etalage de aandacht van de mensen die passeren? Of valt er meer te halen door gebruik te maken van de moderne technologie met bewegende beelden zodat deze mensen wél een afspraak maken op maandag?

Je wilt als makelaarsbureau laten zien dat je meer bent dan een website. De kennis van de lokale woningmarkt is jouw kracht, persoonlijk contact met potentiële kopers en verkopers is waarom de klanten voor jouw makelaarsbureau kiezen. En met Digital Signage haal je de mensen ook daadwerkelijk naar binnen zodat jouw pluspunten aan het werk kunnen.

7 redenen waarom Digital Signage bij jou past

  • Digital Signage is aanpasbaar voor elk bedrijf en elk budget;
  • Er kan meer content getoond worden met veel minder ruimte;
  • Er hoeft niemand op kantoor te zijn om de etalage aan te passen;
  • Digital Signage laat zien dat jouw makelaarsbureau met de tijd meegaat en wekt daarmee vertrouwen op;
  • Bewegende beelden trekken sneller de aandacht van voorbijgangers;
  • Digital Signage richt zich op het gebruiksgemak voor het bedrijf én de klant;
  • Beter voor het milieu door laag verbruik en papierloos werken.

Wat kan dit systeem voor jouw bedrijf doen?

Woningen die al een langere tijd te koop staan, zijn objecten waar je meer interesse voor wilt genereren. Met Digital Signage is het mogelijk om dit vastgoed op ooghoogte te tonen in de etalage, met extra ruimte rond het scherm zodat het opvalt. Daarnaast kun je eindeloos testen en experimenteren met Digital Signage omdat alles aan te passen is naar jouw voorkeur en jouw makelaarskantoor. Geen tijd op dit moment? Dan zijn er standaard templates die gebruikt kunnen worden totdat je wél tijd hebt om hiermee aan de slag te gaan.

Digital Signage is gewoon te gebruiken samen met de systemen die je op dit moment al gebruikt. Niet alleen voor makelaars, maar voor alle bedrijven met een etalage of ruimte voor schermen binnen.